ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ
23 Ιουνίου - 7 Ιουλίου 2016
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ
21:00
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ
ΚΣΟΤ, Θέατρο Blackbox
ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ
8€ Κατόπιν Κράτησης

Γενικά

Με παρουσία αδιάλειπτη, που μετράει πλέον δώδεκα χρόνια, το Ανοιχτό Στούντιο , ο θεσμός της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ), που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της διευθύντριας, Παυλίνας Βερέμη, έδωσε το «παρών» στο μικρό θέατρο της Σχολής, Blackbox, από τις 23 Ιουνίου έως τις 10 Ιουλίου του 2016.

Δυναμική σε ανθρώπινη παρουσία και πλούσια σε χορευτικό περιεχόμενο, η διοργάνωση επέστρεψε, προκειμένου να υπογραμμίσει τον εξωστρεφή χαρακτήρα της Σχολής και να φέρει σε επαφή ακόμη μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού με τη δουλειά που γίνεται μέσα σε αυτήν.

Η παράσταση , που έλαβε χώρα στο ιστορικό κτίριο της ΚΣΟΤ στην οδό Ομήρου 55, εξελίχθηκε σε δύο μέρη και περιλάμβανε εντυπωσιακά demo τεχνικής, χορογραφίες μικρής διάρκειας, και σύντομες συνθέσεις των σπουδαστών, που επιλέχθηκαν μετά από αυστηρή διαδικασία. Αυτές οι πρωτότυπες δημιουργίες των σπουδαστών αποτελούν τον καρπό της δουλειάς που έχει γίνει στο μάθημα της χορογραφίας και φωτίζουν τη διαδικασία μελέτης και έρευνας που προωθεί η Σχολή.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε:

– demo τεχνικής Martha Graham, χορογραφική σύνθεση Όλια Τορναρίτου, πρωτότυπη μουσική σύνθεση Γιώργος Κοντοβάς

– έργο της Jasmin Vardimon, μια εντυπωσιακή σύνθεση για τους σπουδαστές του γ’ έτους.

– σόλι των σπουδαστών

– happening βασισμένο σε χορογραφίες σπουδαστών, σε επιμέλεια της Αθηνάς Βάχλα

– απόσπασμα από το έργο της Martha Graham με τίτλο Temptations of the Moon, στο πλαίσιο της παρουσίασης ρεπερτορίου από το Γ’ έτος (επιμέλεια Πένυ Διαμαντοπούλου)

– demo τεχνικής release σε Γιαπωνέζικη μουσική από τον Νίκο Καλογεράκη

– ντουέτο των Διονύση Αλαμάνου και Δανάης Δημητριάδη με τίτλο Uncia, με θέμα τη μεταμόρφωση, και πηγή έμπνευσης τη λεοπάρδαλη των χιονιών και γενικότερα τα ζώα με εξαιρετικές ικανότητες στο καμουφλάζ.

– το έργο TRIAS της Jacqueline Fischer, καλλιτεχνικής διευθύντριας του τμήματος χορογραφίας του THEATER DER KLÄNGE (Theatre of Sounds, 1987), με έδρα το Ντύσσελντορφ. Η χορογραφία , που ερμήνευσαν επιλεγμένοι σπουδαστές της ΚΣΟΤ, αποτελεί μια δημιουργική επανέκδοση στο σύγχρονο περιβάλλον κίνησης και ιδεών, του Τριαδικού Μπαλέτου (Triadisches Ballett, 1922), του διάσημου καλλιτέχνη του Bauhaus, Oscar Schlemmer. Είναι η πρώτη φορά που η ΚΣΟΤ συνεργάστηκε με το THEATER DER KLANGE (THEATER OF SOUNDS) μέσω της Γερμανικής Πρεσβείας και της ελληνικής καταγωγής χορογράφου Jacqueline Fischer.

Γράμμα από τη Διεύθυνση

Καλησπέρα,

Φέτος, δωδέκατη χρονιά του ανοιχτού στούντιο, και με τον γενικό τίτλο THESIS, πέρα από την πολυμορφία που σταθερά παρουσιάζουμε στο κοινό που παρακολουθεί και έχει αγαπήσει τις παραστάσεις μας, μας ενδιαφέρει να μοιραστούμε με τους θεατές ορισμένα πράγματα για την εκπαιδευτική διαδικασία που ακολουθείται στη Σχολή. Όλα λοιπόν φέτος στο Ανοιχτό Στούντιο 2016, είναι μια ενθουσιώδης, συλλογική προσπάθεια σπουδαστών, καθηγητών και συνεργατών προκειμένου να σας κάνουμε κοινωνούς της διαδικασίας που ακολουθείται εδώ:
η εκπαίδευση εδώ αποτελεί συνένωση της πρακτικής με τη θεωρητική γνώση και σκέψη. Στην μικρο-κοινωνία της Σχολής επιθυμούμε να ενισχύσουμε τα θετικά στοιχεία του κάθε σπουδαστή, ώστε μέσα από την πρακτική εξάσκηση και την θεωρητική γνώση, να φτάσει ο καθένας να αναπτύξει το ταλέντο και την προσωπικότητά του. Αυτή είναι η φιλοσοφία όλων μας εδώ, και το όραμα που υπηρετούμε με συνέπεια από το 1999 μέχρι σήμερα. Επιτυχία μας είναι να παραδώσουμε ολοκληρωμένους καλλιτέχνες, με άποψη, διάθεση για μάθηση
και συνείδηση του εαυτού και του κόσμου γύρω. Ελπίζουμε δε, διαμορφώνοντας πνευματικά τους σπουδαστές και παρέχοντάς τους άρτια παιδεία, να βοηθήσουμε και στη διαδικασία επιτυχούς ένταξης των νέων καλλιτεχνών στην κοινωνία και τον επαγγελματικό στίβο μετά την αποφοίτησή τους. Η ΚΣΟΤ παρέχει τη δυνατότητα μιας ολοκληρωμένης εκπαίδευσης, ώστε στη συνέχεια να μπορεί να επιλέξει κανείς από μια ευρεία γκάμα κατευθύνσεων και εξειδίκευσης ανάλογα με το ταλέντο και την κλίση του.

Απόψε, εκτός από την σπονδυλωτή χορευτική παράσταση, θα δείτε και δείγματα των σπουδαστών του Γ’ έτους από τα προσωπικά τετράδια μελέτης (πορτφόλιο) των σπουδαστών πάνω στο μάθημα της χορογραφίας.

Στόχος της έκθεσης αυτής είναι να καταστήσει, για το ευρύ κοινό, «αναγνώσιμη» και ορατή την δημιουργική διαδικασία, πάνω στην οποία θεμελιώνεται το έργο που παράγουν οι σπουδαστές της Κρατικής κατά τα τρία έτη σπουδών τους. Η έκθεση προσφέρει μία σύντομη όψη αυτής της εκπαιδευτικής πορείας, που ενέχει τόσο την εκμάθηση όσο και την ερευνητική διάσταση του γνωστικού αντικειμένου της χορογραφίας. Παράλληλα, επιτρέπει να κατανοήσουμε πώς αυτές οι διαστάσεις αποτελούν το θεμέλιο λίθο πάνω στον οποίο δομείται ο αυτόνομος καλλιτέχνης, ως δημιουργός, με το πέρας της εκπαίδευσης. Η Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, ως θεσμός που καλλιεργεί την τέχνη του χορού, προσδοκά να αναπτύξει τη διαδικασία της μάθησης μέσω της συνένωσης θεωρίας και πρακτικής.

Θα ήθελα εδώ να ευχαριστήσω τη χορογράφο Αθηνά Βάχλα επιμελήτρια όλου του φετινού πρότζεκτ, την ιστορικό τέχνης και υπεύθυνη των κειμένων του προγράμματος Νατάσσα Χασιώτη, τη μουσικό και καθηγήτρια ρυθμικής Αγγελική Σίμου, τη χορογράφο-καθηγήτρια Ίριδα Καραγιάν, τον απόφοιτο της ΚΣΟΤ και υπεύθυνο της παραγωγής Δημήτρη Κουτσούμπα, τον απόφοιτο της ΚΣΟΤ, υπεύθυνο των εντύπων και καθηγητή της Σχολής Αντώνη Σπορίδη, την συνεργάτιδα Μουσειολόγο και συνδιαμορφώτρια της έκθεσης Φωτεινή Κοπίλογλου, και την αρχιτέκτονα Νέλλη Σφακιανάκη για την πολύτιμη συμβολή τους.

Το αποψινό πρόγραμμα αποτελείται από demo τεχνικών, αποσπάσματα ρεπερτορίου, χορογραφική δουλειά προσκεκλημένων αποφοίτων και σπουδαστών της ΚΣΟΤ καθώς και διεθνείς συνεργασίες.
Καλή διασκέδαση!

Παυλίνα Βερέμη
Διευθύντρια ΚΣΟΤ

Πρόγραμμα Παράστασης

Demo Τεχνικής Graham

Η Όλια Τορναρίτου, με συνοδοιπόρο την πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Γιώργου Κοντοβά, παραδίδει μια σπουδή με πίστη και σεβασμό στη δομή και τις βασικές αρχές της τεχνικής της μεγάλης δημιουργού. Μουσική, κίνηση και φόρμα σε αρμονία μεταξύ τους, εμπνέουν τους χορευτές να ερμηνεύσουν με πειθαρχία το “απόσταγμα” αυτής της τεχνικής. Το κοινό έχει την ευκαιρία να βιώσει τη δυναμική, τη μουσικότητα, τη θεατρικότητα και τη δραματικότητα που η Μάρθα Γκράχαμ είχε διοχετεύσει στο πολυετές έργο της.

Χορογραφική Σύνθεση: Όλια Τορναρίτου
Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση και Ερμηνεία: Γιώργος Κοντοβάς
Ερμηνεία: Αντωνιάδου Δάφνη, Δουμουλιάκα Λήδα, Κολλιού Βάσια, Καλαμπαλίκη Βενετσιάνα, Κίτσου Αριάδνη, Μουζάκη Ζελίκα, Μπαζιώτη Σουζάνα, Μπάκα Ναταλία, Μπουκουβάλα Δάφνη, Παπαπαναγιώτου Κλεοπάτρα, Παυλόπουλος Παναγιώτης, Πεχυνάκη Εμμανουέλα, Σκουτέλα Χριστίνα, Τσικάλα Έλένα, Τσουκαλάς Κώστας, Φατούρος Βασίλης, Χατζηβασιλειάδης Νικόλας

Uncia

Το ντουέτο των Διονύση Αλαμάνου και Δανάης Δημητριάδη με τίτλο Uncia, έχει θέμα τη μεταμόρφωση, και την εικόνα ενός πλάσματος που αλλάζει διαρκώς μορφές. Πηγή έμπνευσης του έργου είναι η λεοπάρδαλη των χιονιών και γενικότερα τα ζώα με εξαιρετικές ικανότητες στο καμουφλάζ.

“Θέλαμε να ενσωματώσουμε σε αυτό το μέρος την ιστορία μιας ηλικιωμένης, πνευματικής γυναίκας που ζει στα βουνά και η οποία σε μεταφέρει σε μια κενή ατμόσφαιρα όπου το όνειρο και η πραγματικότητα γίνονται ένα”, λένε οι ίδιοι για το έργο τους.

Χορογραφία: Δανάη Δημητριάδη, Διονύσης Αλαμάνος
Ερμηνεία: Δανάη Δημητριάδη, Διονύσης Αλαμάνος, Κώστας Χρυσαφίδης
Μουσική Σύνθεση: Κωνσταντίνος Σκουρλής
Κοστούμια: Βάγια Νικολακοπούλου
Σχεδιασμός Φωτισμού: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Σκηνογραφία: Μάρα Καλλινίκου

Temptations of the Moon [Απόσπασμα από το έργο της Martha Graham, 1986]

Ένα χαρούμενο, σχεδόν ασυνήθιστο για το ύφος της Μάρθα Γκράχαμ έργο, το Temptations of the Moon θεωρείται ένας ύμνος στη σεξουαλικότητα και τη χαρά της ζωής. Χορογραφημένο όταν η καλλιτέχνις ήταν ήδη σε προχωρημένη ηλικία, αποτελεί ένα εκρηκτικό “υστερόγραφο” σε μια μακρά καριέρα στη διάρκεια της οποίας μελέτησε τις πιο κρυφές και καταστροφικές πλευρές του ανθρώπινου ψυχισμού. Στα 80 της χρόνια, είχε το δυναμισμό και την ανάγκη να προσφέρει έναν ύμνο στη ζωή μέσα από το χορό, και το κατάφερε!

Χορογραφία: Martha Graham
Μουσική: Bela Bartok
Διδασκαλία Ρεπερτορίου: Πένυ Διαμαντοπούλου
Ερμηνεία: Αντωνιάδου Δάφνη, Δουμουλιάκα Λήδα, Κολλιού Βάσια, Καλαμπαλίκη Βενετσιάνα, Κίτσου Αριάδνη, Μουζάκη Ζελίκα , Μπαζιώτη Σουζάνα, Μπάκα Ναταλία, Μπουκουβάλα Δάφνη, Παπαπαναγιώτου Κλεοπάτρα, Παυλόπουλος Παναγιώτης, Πεχυνάκη Εμμανουέλα, Σκουτέλα Χρίστινα, Τσικαλά Έλενα, Τσουκαλάς Κώστας, Φατούρος Βασίλης, Χατζηβασιλειάδης Νικόλας, Αρβανιτάκης Βασίλης, Βασιλόπουλος Γιώργος, Μοσχόπουλος Ευθύμης, Μπουμπουχερόπουλος Ραφαήλ

Walking [απόσπασμα της παραγωγής Tomorrow, της Jasmin Vardimon]

Μια εντυπωσιακή σύνθεση με ψυχολογικό βάθος, της βραβευμένης χορογράφου Jasmin Vardimon, χορεύουν οι σπουδαστές του Γ’ έτους. Πρωτοπαρουσιάστηκε στην Αγγλία το 2013. Ολόκληρο το έργο με γενικό τίτλο Tomorrow, παρουσίασε η Hellenic Dance Company στην Αθήνα το φθινόπωρο.

Χορογραφία: Jasmin Vardimon
Ερμηνεία: Αντωνιάδου Δάφνη, Δουμουλιάκα Λήδα, Κολλιού Βάσια, Καλαμπαλίκη Βενετσιάνα, Κίτσου Αριάδνη, Μουζάκη Ζελίκα, Μπαζιώτη Σουζάνα, Μπάκα Ναταλία, Μπουκουβάλα Δάφνη, Παπαπαναγιώτου Κλεοπάτρα, Παυλόπουλος Παναγιώτης, Πεχυνάκη Εμμανουέλα, Σκουτέλα Χριστίνα, Τσικάλα Έλένα, Τσουκαλάς Κώστας, Φατούρος Βασίλης, Χατζηβασιλειάδης Νικόλαος
Υπεύθυνη Προβών: Μαριλένα Δάρα
Μουσική: Mozart, Requiem in D minor (Berliner Philharmoniker, Helmut Froschauer, Herbert Von Karajan,Rudolf Scholtz & Wiener Singverein)

Decipherment (Demo τεχνικής release)

Το Β’ έτος, παρουσιάζει ένα εντυπωσιακό demo της τεχνικής release του σύγχρονου χορού. Μια τεχνική που διαδόθηκε αστραπιαία και άλλαξε εντυπωσιακά το τοπίο του σύγχρονου χορού σε ολόκληρο τον κόσμο τα τελευταία 40 χρόνια. Το demo που επιμελήθηκε ο Νίκος Καλογεράκης, είναι χορογραφημένο σε μουσική από την Ιαπωνία.

Χορογραφία: Νίκος Καλογεράκης
Ερμηνεία: Αρβανιτάκης Βασίλης, Βασιλόπουλος Γιώργος, Κογχυλάκη Ξένια, Βούρου Μαρία, Δρακοπούλου Δάφνη, Ευαγγέλου Πολίνα, Ζούκα Βέρα, Ηλιοπούλου Ελευθερία, Ιατρίδου Αριστέα, Κακολύρη Μαρία, Καλαϊτζίδη Ειρήνη, Καπνίση Βεατρίκη, Καραμπάτσου Μελισσάνθη, Κοντομανώλη Ξένια, Λάτα Τζο, Μαρτίου Σοφία, Μοσχόπουλος Ευθύμης, Μπουμπουχερόπουλος Ραφαήλ, Προμπονά Χριστίνα
Μουσική: JapA – Japanese traditional music
Ευχαριστούμε τους Χρήστο Δεληδήμο και Κώστα Κατσούδα

TRIAS

Η Jacqueline Fischer, καλλιτεχνική διευθύντρια του τμήματος χορογραφίας του THEATER DER KLÄNGE (Theatre of Sounds, 1987), με έδρα το Ντύσσελντορφ, χορογραφεί σε μια εκσυγχρονισμένη εκδοχή το έργο-σταθμό Triadisches Ballett, (1922), του διάσημου καλλιτέχνη του Bauhaus, Oscar Schlemmer. Τη χορογραφία, ερμηνεύουν επιλεγμένοι σπουδαστές της ΚΣΟΤ, και υπόσχεται διασκέδαση με τις ευφάνταστες και τεχνικά απαιτητικές εικόνες που περιέχει.

Σκηνοθεσία: J.U.Lensing
Χορογραφία: Jacqueline Fischer
Ερμηνεία: Δρακοπούλου Δάφνη, Ιατρίδου Αριστέα, Μπουμπουχερόπουλος Ραφαήλ
Μουσική: Thomas Wansing
Κουστούμια: Caterina Di Fiore
Kατασκευή Κουστουμιών: Caterina Di Fiore and Udo Lensing (Assisted by Johann and J.U.Lensing)

Συντελεστές

Καλλιτεχνική Διεύθυνση

Παυλίνα Βερέμη

Υπεύθυνοι Παραγωγής

Βίκυ Κολοβού, Δημήτρης Κουτσούμπας

Υπεύθυνη Προβολής & Επικοινωνίας

Μαρία Τσολάκη

Επιμέλεια και concept παράστασης

Aθηνά Βάχλα

Eπιμέλεια Κειμένων

Νατάσσα Χασιώτη

Υπεύθυνοι Μαθήματος Χορογραφίας

Aθηνά Βάχλα, Ίρις Κάραγιαν

Σχεδιασμός Φωτισμών

Αλέκος Αναστασίου

Ηλεκτρολόγος

Ανδρέας Χυτήρης

Σχεδιασμός, Μελέτη & Επίβλεψη Κατασκευής Black Box

Θωμάς Οικονομάκος

Δημιουργική Ομάδα Σχεδιασμού και Υλοποίησης Έκθεσης

Αθηνά Βάχλα, Χορογράφος
Φωτεινή Κοπίλογλου, Μουσειολόγος &
Επιμελήτρια Εικαστικών Εκθέσεων
Ίρις Καραγιάν, Χορογράφος
Αντώνης Σπορίδης, Σχεδιαστής
Νέλλη Σφακιανάκη, Αρχιτέκτων

Σχεδιασμός Έντυπης Επικοινωνίας

Αντώνης Σπορίδης

Μουσική Διδασκαλία & Επιμέλεια Μουσικής Σύνθεσης

Αγγελική Σίμου

Μουσικοί

Ορφέας Βουτσίνος, Ηλεκτρική Κιθάρα
Δημήτρης Καραγκιούλογλου, Βιολί
Πέτρος Καρατσώλης, Τενόρος
Γιώργος Καστανάκης, Ηλεκτρική Κιθάρα
Σεμέλη Κωστούρα, Τσέλο

Φωτογραφίες

Μάνος Καλαφατέλης
Αντώνης Σπορίδης
Νίκος Τσουνάκας
Εύη Φυλακτού

Παραγωγή & Εκτύπωση Εντύπου

POINT, Εκδοτικές Επιχειρήσεις Ο.Ε.

Παραγωγή

Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης

- Η συντήρηση του γλυπτού του κ. Βαρώτσου πραγματοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία της Χριστίνας Σπαρτιώτη.

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες κριτικές

©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Antonis Sporidis©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Antonis Sporidis©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Antonis Sporidis©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Manos Kalafatelis & Nikos Tsounakas©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Manos Kalafatelis & Nikos Tsounakas©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Manos Kalafatelis & Nikos Tsounakas©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Manos Kalafatelis & Nikos Tsounakas©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Manos Kalafatelis & Nikos Tsounakas©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Giannis Abaziadis©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Giannis Abaziadis©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Giannis Abaziadis©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Elena Kanaki©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Elena Kanaki©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Elena Kanaki©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Elena Kanaki©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Elena Kanaki©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Elena Kanaki©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Elena Kanaki©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Elena Kanaki©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Elena Kanaki©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Elena Kanaki©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Elena Kanaki©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Elena Kanaki©2016 - Greek National School of Dance - Open Studio #12 - Photo: Xenia Kontomanoli