Tomorrow
H νέα σταθερή συνεργασία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με την Hellenic Dance Company (ΗDC) εγκαινιάστηκε με το έργο «Τοmorrow», που φιλοξενήθηκε στην Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας την Παρασκευή 2, το Σάββατο 3, την Κυριακή 4 και τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2016 στις 8 το βράδυ. Ο τίτλος είναι εμπνευσμένος από την ομώνυμη χορογραφία της Jasmin Vardimon [Γιάσμιν Βάρντιμον], η οποία περιλαμβανόταν στο πρόγραμμα της παράστασης μαζί με άλλα τέσσερα έργα ελλήνων και ξένων χορογράφων. Πρόκειται για τα: «Vertical Road» του Akram Khan [Άκραμ Καν], «Steps in the Street» της Martha Graham [Μάρθα Γκράχαμ], «Special Gala» του Tono Lachky [Tόνο Λάκυ] και «Façades» του Αντώνη Φωνιαδάκη. Μάλιστα, οι δύο τελευταίες χορογραφίες δημιουργήθηκαν ειδικά για την Hellenic Dance Company. Η παράσταση ήταν συμπαραγωγή του ΟΜΜΑ και της ΚΣΟΤ.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ
2-5 Δεκεμβρίου 2016
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ
20:00
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ
Στα ταμεία του Μεγάρου
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
Παυλίνα Βερέμη
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ
Martha Graham, Akram Khan, Tono Lachky, Jasmin Vardimon, Αντώνης Φωνιαδάκης
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Βίκυ Κολοβού
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΒΟΛΗΣ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Μαρία Τσολάκη
DIGITAL MANAGER
Αντώνης Σπορίδης
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Σταύρος Χαμπάκης
ΒΙΝΤΕΟ
Διονύσης Τσαφταρίδης
ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ
Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Αθηνών
«Tomorrow»… «Το αύριο αρχίζει σήμερα»
Με τη βεβαιότητα ότι η πιο όμορφη μέρα μπορεί να είναι μόνο η αυριανή, η ομάδα χορού που γεννήθηκε και ζει στους κόλπους της ΚΣΟΤ, της πρώτης τη τάξει σχολής χορού της χώρας, παρέδωσε για δέκατη έκτη συναπτή χρονιά ένα σπονδυλωτό χορευτικό θέαμα, «δεμένο» γύρω από το μότο «το αύριο αρχίζει σήμερα».
Η παραγωγή επιδίωξε να φέρει το κοινό κοντά στη σκέψη πέντε χορογράφων της διεθνούς παραγωγής μέσα από ισάριθμα κομμάτια που δημιουργήθηκαν ή παραχωρήθηκαν από το ρεπερτόριο τους για την παράσταση της Hellenic Dance Company.
Σύμφωνα με το δημιουργικό σκεπτικό της καλλιτεχνικής διευθύντριας της ομάδας, Παυλίνας Βερέμη, κοινός τόπος σε όλα τα κομμάτια είναι άμεσα ή έμμεσα το forward thinking που οφείλει να διατρέχει τόσο την καλλιτεχνική δημιουργία όσο και τη ζωή του καθενός.
Ειδικότερα, στο «Vertical Road», το οποίο ο δημιουργός του παραχώρησε ευγενικά στην ομάδα για δεύτερη φορά, ο Akram Khan παρέδωσε μια μικρή πραγματεία για την έννοια του χρόνου. Κόντρα στη μη γόνιμη ταχύτητα της εποχής μας, επικεντρώνεται στην αξία της εκπνοής που κινείται μεν προς τα έξω και εμπρός, αλλά αργά και σταθερά.
Στον αντίποδα αυτής της ιδέας, ο Αντώνης Φωνιαδάκης δείχνει ν’ αγαπά την ταχύτητα ως μέγεθος που σωματοποιεί την ενέργεια των χορευτών του. Δημιούργησε για την ομάδα το «Façades», ένα καθαρόαιμο χορευτικό έργο στο οποίο η κίνηση δεν σταματά ποτέ.
Παρότι απαισιόδοξο, το κομμάτι «Steps in the Street» από το έργο Chronicle της Martha Graham, μας φέρνει αντιμέτωπους με αλήθειες πολύ σημερινές. Χορογραφημένο το 1936, κατά την περίοδο της Μεγάλης Ύφεσης και της ανόδου του φασισμού στην Ευρώπη, το έργο επιδιώκει να φωτίσει για μας έναν άλλο δρόμο –τον μόνο ίσως που υπόσχεται διέξοδο. Αυτόν της κίνησης μπροστά. To απόσπασμα «Steps in the Street» είναι ξαναδουλεμένο από τη Γιούρικο και τη Μάρθα Γκράχαμ, με βάση την ταινία του Τζούλιεν Μπράιαν.
Λιγότερο σκοτεινός, αν και βαθιά επηρεασμένος από την ταραγμένη περίοδο την οποία διανύουμε παγκόσμια, ο έντονα θεατρικός Tono Lachky πλέκει τη δική του ιστορία, προσκαλώντας όλους μας να γίνουμε μάρτυρες ενός «Special Gala» –μιας «γιορτής» που γίνεται για να «βάλουμε τα καλά μας», ν’ αλλάξουμε διάθεση κι επιτέλους ν’ αλλάξουμε σελίδα.
Πάντα κοφτερή και σαφής, η Jasmin Vardimon στο «Tomorrow» επαναχρησιμοποιεί σκηνές από έργα του προσωπικού της ρεπερτορίου (Park, Justitia, 7734 και Yesterday) για να συνθέσει μια νέα ομαδική χορευτική πράξη στην οποία το «αύριο» παρουσιάζεται ως μόνο αντίδοτο και μέσο αντίστασης στη θλίψη του «σήμερα».
Πρόγραμμα Παράστασης
Special Gala
Ο Tono Lachky, ένα από τα πλέον ανερχόμενα διεθνή αστέρια του σύγχρονου χορού, έγινε μέλος της Akram Khan Company το Μάρτιο του 2004 και ακολούθησε τη μεγάλη διεθνή περιοδεία του “MA” (48 χώρες σε όλο τον κόσμο) για δύο χρόνια. Ως χορογράφος, έχει δημιουργήσει διάφορα έργα, τα πιό γνωστά από τα οποία είναι τα “Twice Read”, “Softandhard”, “Heaven is the place”-, “Perfect Day To Dream”, “Kids in a play”, “Mind a Gap”. Είναι συνιδρυτής του Les SlovaKs Dance Collective. Δημιούργησαν το “Opening Night” (2007), το “Journey Home” (2009), το “Les SlovaKs – The Concert” (2010) και το “Fragments” (2012). Από το 2007 η ομάδα Les SlovaKs δίνει παραστάσεις σε Ευρώπη, Αφρική, Κεντρική και Βόρεια Αμερική.
Χορογραφία: Tono Lachky
Βοηθός Χορογράφου: Pierre Magendie
Μουσική: Leopold Kozeluch, Symphony in C major (4th movement “Presto con Fuoco”), Tomas Luis de Victoria, Requiem (“Taedet Animam Meam”), Stephen Sechi, Labyrinth (“Massive Percussion”)
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Ερμηνεία: Ανδρεουλάκης Θέμις, Αρβανιτάκης Βασίλης, Κογχυλάκη Ξένια, Γεωργιάδη Μυρτώ, Ηλιοπούλου Ελευθερία, Ιατρίδου Αριστέα, Καδινοπούλου Νεφέλη, Κακολύρη Μαρία, Κασιδόκωστα Μαρία, Κοντομανώλη Ξένια, Κουτσοπέτρου Σωτηρία, Λάτα Γεωργία, Μακρή Βασιλική, Μανουκιάν Μαρία, Μαρτίου Σοφία, Μαστροθεοδώρου Ζωή, Μοσχόπουλος Ευθύμιος, Σαριπανίδου Ελπινίκη, Σκούρου Ελπίδα, Σταυροπούλου Αθηνά, Τζούμα Φωτεινή, Τομαζένκο Νadiya, Φατούρος Βασίλης, Χατζηβασιλειάδης Νικόλαος
Facades
Ο Αντώνης Φωνιαδάκης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ιεράπετρα Κρήτης. Ξεκίνησε την εκπαίδευσή του με τη Νίκη Παπαδάκη. Φοίτησε στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης (1990/1992) και πριν την αποφοίτησή του έλαβε την υποτροφία «Μαρία Κάλλας», για να συνεχίσει σπουδές στη Σχολή Ρούντρα-Μπεζάρ της Λωζάννης. Ως χορευτής συνεργάστηκε με το Μπαλέτο Μπεζάρ Λωζάννης (1994/6), το Μπαλέτο της Όπερας της Λυών (1996-2002), το Saburo Teshigawara / Karas Co. (2004), καθώς και με τη δική του ομάδα χορού Apotosoma. Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας του με τις ομάδες αυτές ως χορευτής ερμήνευσε χορογραφίες των Μαρέν, Κύλιαν, Φόρσαϊθ, Μπουαβέν, Ντουάτο, Μπεζάρ, Ναχαρίν, Φλαμάντ, Σααρίνεν, Ματς Εκ, Τεσιγκαουάρα κ.ά.
Ως χορογράφος έχει συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, με: Βασιλικό Μπαλέτο Νέας Ζηλανδίας, Ομάδα Χορού Σύδνεϋ, Ελσίνκι Φινλανδίας, Μπενζαμέν Μιλπιέ (ΗΠΑ), Μάρθα Γκράχαμ, Μπαλέτο Λουκέρνης, Λωρραίνης, Γενεύης, Όπερας Λυών, Βέρνης, Εθνικής Όπερας στο Ρήνο, Δημοτικού Θεάτρου Σάο Πάολο, ΕΛΣ, Ουάσινγκτον, Μπεζάρ Λωζάννης, καθώς επίσης με Σύγχρονο Μπαλέτο Cedar Lake, Τζαζ Μπαλέτα Μοντρεάλ, Maggio Danza, Εθνική Ομάδα Χορού Ουαλλίας, Dansgroep Άμστερνταμ, Σύγχρονο Χοροθέατρο Κωνσταντινούπολης, Ανδρική Ένωση Cia Βραζιλίας, ΚΘΒΕ, Ballet Junior Γενεύης, Hellenic Dance Company, Aνώτατο Εθνικό Ωδείο Μουσικής και Χορού Λυών, Διεθνή Ακαδημία Χορού Κοπεγχάγης.
Έχει χορογραφήσει τις όπερες Κάστωρ και Πολυδεύκης (Ζαν-Φιλίπ Ραμώ, Θέατρο Ηλυσίων Πεδίων, Παρίσι), Οι Βορεάδες (Ζαν-Φιλίπ Ραμώ, Εθνική Όπερα στο Ρήνο) και Το τραγούδι του δέρματος (Κλάουντιο Αμπροζίνι, GRAME, Εθνικό Κέντρο Μουσικής Δημιουργίας Λυών). Το 2014 συνεργάστηκε ως κινησιολόγος με τον Ντάρεν Αρονόφσκι στην ταινία του Νώε. Έλαβε το βραβείο «Danza and Danza» ως «Kαλύτερος χορογράφος του 2012» στην Ιταλία για την χορογραφία Οι γάμοι στο Maggio Danza (Μουσικός Φλωρεντινός Μάης).
Το 2003 δημιούργησε τη δική του ομάδα χορού Apotosoma στη Λυών, με την οποία έχει παρουσιάσει επτά παραγωγές σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ επιπλέον παραδίδει σεμινάρια διδάσκοντας την προσωπική του τεχνική. Από τον Σεπτέμβριο του 2016 ο Αντώνης Φωνιαδάκης ανέλαβε Διευθυντής του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Χορογραφία: Αντώνης Φωνιαδάκης
Βοηθός Χορογράφου: Μαρκέλλα Μανωλιάδη
Μουσική: Philip Glass
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Κοστούμια: Αντώνης Φωνιαδάκης
Ερμηνεία: Βασιλόπουλος Γιώργος, Δρακοπούλου Δάφνη, Ηλιοπούλου Ελευθερία, Καδινοπούλου Νεφέλη, Κουτσοπέτρου Σωτηρία, Μοσχόπουλος Ευθύμιος, Μπουμπουχερόπουλος Ραφαήλ, Παπαδοπούλου Μαρία
Tomorrow
This work presents scenes from Vardimon’s celebrated repertoire, transforming favorite moments from Park, Justitia, 7734 and Yesterday into a completely new experience.
Χορογραφία: Jasmin Vardimon
Βοηθοί Χορογράφου: Μαριλένα Δάρα, Έλενα Σταυροπούλου, Mafalda Deville
Stage & Sound Design: Jasmin Vardimon
Μουσική: John Fahey, Sparklehorse, Brian Eno, Sir George Solti, Viktor Braun & Wiener Philharmoniker after Wagner, Deathprod, Berliner Philharmoniker after Mozart, Spiderbait
Φωτισμοί: Sarah Readman
Κοστουμια: Danute Dainiene & Mariya Kohchieva
Ερμηνεία: Αντωνιάδου Δάφνη, Βασιλόπουλος Γιώργος, Καλαμπαλίκη Βενετσιάνα, Κόντη Ηρώ, Μανουκιάν Μαρία, Μπαζιώτη Σουζάνα, Πεχυνάκη Εμμανουέλα, Προμπονά Χριστίνα, Σκουτέλα Χριστίνα, Τσικαλά Ελένη, Φατούρος Βασίλης, Χατζηβασιλειάδης Νικόλας,Αλέξανδρος Σταυρόπουλος,Στεφανία Σωτηροπούλου
Vertical Road
“…όλο και περισσότερο, κατευθύνομαι απρόθυμα προς ένα ισχυρό οριζόντιο ρεύμα, το οποίο είναι ένα μέρος όπου ο χρόνος κινείται σε τόσο υψηλή ταχύτητα, ώστε και η αναπνοή μας ακόμη πρέπει να επιταχυνθεί προκειμένου ως ανθρώπινα όντα να επιβιώσουμε. Και πάντα πίστευα ότι ήταν στην αργή εκπνοή μας, ο τόπος όπου κατοικεί η αίσθηση της βαθιάς πνευματικής ενέργειας. Σε ένα κόσμο που τρέχει τόσο γρήγορα, με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και της πληροφορίας, κατά κάποιο τρόπο είμαι διατεθειμένος να κινηθώ αντίθετα σ’ αυτό το ρεύμα, προκειμένου να καταλάβω τι μπορεί να σημαίνει να συνδέομαι όχι μόνο πνευματικά, αλλά και κάθετα.”
Ο Άκραμ Καν είναι ένας από τους πιο αναγνωρισμένους χορογράφους της γενιάς του. Ιδιαίτερα γνωστός για τις συνεργασίες του In-I (2008) με τη διάσημη ηθοποιό Juliette Binoche, Sacred Monsters(2006) με τη μεγάλη χορεύτρια Sylvie Guillem, και το βραβευμένο Ζero degrees (2005) με τον Sidi Larbi Cherkaoui. Ο Akram Khan παράλληλα έχει ιδρύσει την Akram Khan Dance Company, η οποία έχει καθιερωθεί πλέον ως μία από τις πιο πρωτοποριακές ομάδες χορού για τις δημιουργικές προκλήσεις που θέτει στις παραδοσιακές χορευτικές φόρμες. Η χορευτική γλώσσα κάθε παραγωγής της έχει ως αφετηρία τις καταβολές του Καν στο κλασικό ινδικό ιδίωμα kathak και στη μαθητεία του στο σύγχρονο χορό. Το Vertical Road (βραβείο κριτών The Age για το καλύτερο νέο έργο του 2010), είναι ένα εμβληματικό έργο του Akram Khan για σύνολο σύγχρονου χορού, με μουσική που συνέθεσε ειδικά για το έργο ο επί πολλά χρόνια συνεργάτης του, συνθέτης Nitin Sawhney. Το Vertical Road αντλεί έμπνευση από την παράδοση των Σούφι και τον Πέρση ποιητή και φιλόσοφο Rumi.
Χορογραφία: Akram Khan
Διδασκαλία Ρεπερτορίου: Κωνσταντίνα Ευθυμιάδου
Συνθέτης: Nitin Sawhney
Σχεδιασμός Φωτισμού: Jesper Kongshaug
Προσαρμογή Φωτισμού: Αλέκος Αναστασίου
Σχεδιασμός Κοστουμιών: Kimie Nakano
Δραματουργία: Ruth Little
Ερμηνεία: Αλαμάνος Ντένης, Αντωνοπούλου Γαβριέλα, Δουμουλιάκα Λήδα, Ζαρμακούπη Αριάννα, Ζαχαράκη Ιουλία, Κολλιού Βασιλική, Μουζάκη Ζέλικα, Μπάκα Ναταλία, Μπουκουβάλα Δάφνη, Παντερμαλή Νατάσα, Τσουκαλάς Κωνσταντίνος, Χρυσαφίδης Κώστας
Steps in the Street [Excerpt from Chronicle, 1936]
Το κομμάτι Steps in the street της Martha Graham δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο που ο Πικάσο ζωγράφιζε την Guernica. Ήρθε στο αποκορύφωμα της μεγάλης οικονομικής κρίσης στην Αμερική, και στις απαρχές του φασισμού στην Ευρώπη. Το θέμα του έργου είναι η απόγνωση και η μοναξιά. Παρόλο που χορογραφήθηκε το 1936, το έργο αυτό εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να αγγίζει το κοινό.
Χορογραφία: Martha Graham
Regisseur / Responsible for restaging the Graham repertory: Πένυ Διαμαντοπούλου
Μουσική: Wallingford Riegger
Φωτισμοί και Κοστούμια: Martha Graham
Ερμηνεία: Ναντίν Ξηντάρα (Guest, Member of the Martha Graham Dance Company), Μαρία Βούρου, Μυρτώ Κατσού, Χριστίνα Προμπονά, Δάφνη Δρακοπούλου, Αριάννα Ζαρμακούπη, Ηρώ Κόντη, Πωλίνα Ευαγγέλου, Ελευθερία Ηλιοπούλου, Αριστέα Ιατρίδου, Σοφία Μαρτίου, Εμμανουέλα Πεχυνάκη-Μαμουνάκη, Γαβριέλλα Αντωνοπούλου (Understudies Γεωργία Λάττα, Μαρία Κακολύρη)